Van idee tot realisatie

Flex Media Concepts is een jong en fris bedrijf dat sinds 7 augustus 2010 officieel is begonnen. Het bedrijf is opgericht door Gerard de Zeeuw en Marc Aniba.

“Eind 2009 begon ik samen met Marc aan een nieuw project. Wij hadden echter nooit de insteek om er alleen geld mee te verdienen. Plezier en passie hebben er voor gezorgd dat dit project daadwerkelijk een succes geworden is. Dat we daarna genoodzaakt waren om een bedrijf te starten was slechts te wijten aan dat meerdere projecten goed gingen draaien.”

De oud collega’s van Albert Heijn voelden affiniteit met de internet branche en besloten om samen de krachten te bundelen. Verschillende internet concepten werden uitgewerkt en zo werden er stappen gezet om het bedrijf verder uit te bouwen.

“Met het oprichten van dit bedrijf begonnen we als echte ondernemers te denken en zijn we (nog) professioneler te werk gegaan. Ons eerste kantoor in Zoetermeer is de ideale plek om meer concepten te bedenken en (inter)nationaal uit te bouwen. “

In samenwerking met partners wordt er steeds meer geëxperimenteerd en is er een duidelijke lijn uitgezet. Inmiddels is Flex Media gericht op E-Commerce en heeft verschillende webshops volledig in eigen beheer. Voor de thuisbasis is er een kantoor in Gouda gekozen, een centrale plek vlakbij het Centraal Station en langs de snelwegen.

Wie is Flex Media Concepts

De roots van dit bedrijf liggen in web-concepten. Onze verwachting is dat internet blijft groeien en dat de keuzes die we hierin gaan maken meerdere kanten op kunnen gaan.
Bij Flex Media denken wij aan onze wereld: het milieu. Onze keuze is destijds voor internet geweest, een duurzame keuze. Er zijn echter meer punten die aansluiten op onze MVO werkwijze. Lees hier meer.
Van te voren wordt een concept volledig uitgedacht. Is het idee haalbaar en hoe kunnen we dit realiseren. Door middel van doelstellingen (KPI’s) kan er op verschillende segmenten gemeten worden. Gekeken naar het concept wordt er volledig vanuit de bezoeker gedacht. Hoe komt de bezoeker op de homepage (desktop/tablet/mobiel), hoe komt deze op een productpagina, vanuit waar gaat de bezoeker naar de winkelwagen tot uiteindelijk de (checkout)afreken fase. Vanuit hier valt verder te optimaliseren en wellicht uit te breiden met e-mailmarketing etc. etc.

Waar zitten wij?